Coca-Cola і PepsiCo «позеленішали» від конкуренції

Coca-Cola і PepsiCo «позеленішали» від конкуренції

Компанії Coca-Cola та PepsiCo, найбільші виробники безалкогольних напоїв, протягом багатьох десятиліть конкуренції перепробували всі кольори - коричневий (кола), помаранчевий (соки), блакитний (спортивні напої). Сьогодні вони змагаються за «зелений» - одвічні конкуренти працюють над новими технологіями для виробництва пляшок з біопластику.

Однак, незважаючи на лунаючі навперебій заяви про технологічні прориви, на масове виробництво газованої води в «зеленій» тарі споживачі поки що навряд чи можуть розраховувати. В жодній з компаній не впевнені в новій технології настільки, щоб твердо заявити, коли їм вдасться досягти своїх екологічних цілей.

В грудні Coca-Cola зробила черговий хід, повідомивши про плани співпраці з трьома компаніями, які працюють над альтернативними технологіями виробництва біопластику і розраховують вивести свої розробки на ринок у найближчі кілька років.

Першою включилась в розробку екологічної тари Coca-Cola. У 2009 році компанія почала продавати в США воду Dasani в пляшках, що містять до 30% біопластику. У грудні Coca-Cola повідомила, що вся використовувана нею пластикова тара буде не менш ніж на 30% складатися з екологічних рослинних матеріалів.

PepsiCo, ймовірно, має на меті випередити конкурента у виробництві пляшок зі стовідсотково рослинної сировини. Нещодавно компанія повідомила, що планує в тестовому режимі випустити 200 тисяч пляшок, виготовлених виключно з біопластику.

Але допоки Pepsi не закінчить випробування, керівництво не може спрогнозувати, коли може початися масове виробництво таких пляшок. Якщо в результаті тестів не підтвердиться, що обрана Pepsi технологія економічна і вигідна в комерційному виробництві, доведеться проводити додаткові експерименти, пояснює віце-президент компанії Деніз Лефевр.

У рамках цих тестів передбачається визначити раціональний рівень витрат і ефективні виробничі технології, говорить Лефевр. За її словами, компанія ще опрацьовує параметри тестового виробництва, у тому числі вирішує, які саме продукти розливати в «рослинні» пляшки і яку сировину використовувати в їх виробництві.

У Coca-Cola щодо стовідсотково екологічної тари поки прогнози обережніші: необхідно спочатку вийти на промислову технологію виробництва, говорить один з керівників компанії Скотт Віттерс.

Новий партнер Coca-Cola, хімічна та біопаливна компанія Virent з Вісконсіна, яка належить корпораціям Cargill, Shell і Honda, сподівається в 2015 році запустити масштабне виробництво пластикової тари для напоїв.

Віттерс тільки сказав, що в якомусь обсязі промислове виробництво пляшок з стовідсотково рослинної сировини може бути досяжним «в найближчі декілька років». Виняток у лінійці Coca-Cola становить соковий бренд Odwalla, який вже випускається в пластиці, зробленій повністю з рослинної сировини. Два інші партнера Coca-Cola в цьому напрямку - Gevo і Avantium.

Лефевр каже, що Pepsi йде тим же шляхом і об'єднується з компаніями, які розробляють різні варіанти рішення. Між тим, назвати партнерів Лефевр відмовилась.

Для виробництва пляшок під газовану воду використовується поліетилентерефталат (ПЕТ). Один з компонентів цього пластика - етиленгліколь - в масі пляшки становить близько 30%. Саме його Coca-Cola заміщає рослинним матеріалом з бразильської цукрової тростини.

Інший компонент - терефталева кислота (ТФК) - становить приблизно 70% у масі готового виробу. Вченим вдалося зробити ТФК з рослинних матеріалів в лабораторних умовах, але зробити це у промислових масштабах поки важко.

За прогнозами Віттерса, виробничі потужності для випуску рослинної альтернативи етиленгліколю повинні значно зрости. Сьогодні матеріал виробляється тільки на одному підприємстві, але щонайменше два інших виробництва повинні бути запущені в наступному році.

Старший науковий співробітник Національної ради з охорони природних ресурсів Аллен Гершковіц заявив, що технології виробництва біопластика більш екологічні і дозволяють скоротити обсяг викидів парникових газів в порівнянні з традиційними нафтохімічними технологіями.

Але для оцінки загального екологічного ефекту важливо враховувати джерела отримання рослинної сировини. Гершковіц вважає, що краще використовувати відходи сільського господарства на зразок стебел кукурудзи. Справа в тому, що якщо використовувати спеціально вирощену сировину, це веде до перерозподілу сільгоспугідь, впливає на продовольчі ціни і збільшує кількість використовуваних добрив.

У Pepsi заявляли, що будуть використані для виробництва пластику сільгоспвідходи, наприклад, листові обгортки качанів, апельсинова кірка, соснова кора. Віттерс говорив, що Coca-Cola може використовувати різні матеріали - спеціально вирощені і ті, що залишилися після переробки.

Незалежно від технології виробництва, з біопластиками в будь-якому випадку пов'язана проблема твердих побутових відходів, нагадує Гершковіц. Такі компанії, як Coca-Cola і Pepsi повинні підтримувати законодавство, яке зобов'яже виробників споживчих і продовольчих товарів вкладати кошти у переробні підприємства. Тоді збільшиться і обсяг вторинної переробки пластика.

X

Вхід

Завантажую...