Лондонські велосипедисти «злетять» до 2015 року

SkyCycle

Сем Мартін (Sam Martin), директор департаменту архітектури в Лондоні, запропонував революційний, хоча і цілком очікуваний проект під назвою «SkyCycle». Він передбачає будівництво футуристичних скляних тунелів, які піднімаються над містом – вже через пару-трійку років по ним могли б швидко і безпечно переміщатись велосипедисти.

Ні для кого не секрет, що поїздки на велосипеді – це чимала фізична активність, яка змушує наші легені працювати в повну силу, а серце – інтенсивно перекачувати насичену киснем кров до мозку, печінки та інших органів – аж до кожної клітини організму. Виникає серйозна проблема, якщо цей процес запустити не в зеленому передмісті або парку, а в мегаполісі – в оточенні вихлопних труб сотень і сотень автомобілів.

Крім вихлопних газів і шуму міський транспорт представляє серйозну загрозу для життя велосипедиста – адже не дивлячись на те, що всі ми начебто живемо «цивілізовано», багато водіїв не визнають їх повноправними учасниками дорожнього руху і не хочуть з ними рахуватись. Саме з цієї причини автор проекту був змушений відмовитись від поїздок на велосипеді по місту – адже навіть окремі велосипедні доріжки не завжди пом'якшують гостроту цієї проблеми. І потім, їх не скрізь можна організувати...

«Ми оцінили кількість вело-рейсів на сьогоднішній день, зростаючі потреби Лондона і склали деякі прогнози», – розповідає Сем Мартін. – «До 2020 року кількість поїздок на велосипеді потроїться до 1,5 мільйонів. І де ж люди захочуть їздити? SkyCycle – це наступний логічний крок, тому що ми не можемо реально побудувати більше додаткових смуг на рівні землі, не зносячи при цьому існуючі будівлі. А якщо нічого не зробити, проблема трафіку стане нерозв'язною зовсім. Це буде ще менш безпечним, ніж зараз, – і ніхто не зможе переконати людей сісти на велосипед, навіть якщо знову підвищити податки на використання автомобілів».

Відповідно до представленого проекту, скляні велосипедні доріжки частково можуть пройти поблизу старих залізничних ліній, але більша частина вело-шляхів все ж потребуватиме створення нової інфраструктури. При цьому велосипедисти не зможуть їхати куди їм заманеться, оскільки «SkyCycle» буде мати входи і виходи лише в певних точках Лондона. Але ж і створюється ця повітряна транспортна мережа не для поїздок в булочну за рогом, вона призначена для швидкісного пересування з одного району в інший по всьому місту.

Такий прогрес у сфері міського транспорту та велоспорту позитивно позначиться і на здоров'ї жителів столиці: «здоров, педалі – бувай, ожиріння!». Під час поїздки на велосипеді не лише спалюється велика кількість жирових відкладень (особливо в області стегон), але і відбувається тренування очних м'язів: фокусуючи погляд на розташованих далеко предметах, можна знизити ризик виникнення короткозорості. Крім того, буркотливі лондонці напевно відзначать поліпшення емоційного стану, оскільки їзда на велосипеді сприяє зміцненню імунітету та нервової системи, покращує настрій і загальне самопочуття, дарує стійкість до стресів.

Передбачається, що велосипедисти будуть платити за використання «SkyCycle» близько одного фунта за поїздку – хоча все ж це дешевше, ніж громадський транспорт. Сем Мартін також сподівається, що місто могло б компенсувати частину витрат – близько 10 мільйонів фунтів – завдяки корпоративному спонсорству. Мер Лондона Боріс Джонсон (Boris Johnson) вважає своїм обов'язком перетворити Лондон на цивілізоване місто – він зазначає, що проект вкрай цікавий і незабаром це питання буде винесено на розгляд.

X

Вхід

Завантажую...